Pravidla pro příjem a vyřizování stížností

Článek I.
Úvodní ustanovení

  1. Oznámení jsou taková podání občanů, která sledují zájmy státu a společnosti.
  2. Podněty se rozumí návrhy a připomínky občanů na lepší nebo hospodárnější řešení určité otázky nebo úkolu podávané v zájmu společnosti.
  3. Oznámení a podněty jsou  předávány přímo podatelnou úřadu příslušnému odboru k řešení.
  4. Za stížnosti se považují podání občanů učiněná převážně v jejich vlastním zájmu.

Článek II.
Přijímání stížností

  1. Evidence stížností  (dále jen podání), adresovaných jak Městskému úřadu Milevsko (dále jen MěÚ), tak samosprávě Města Milevska, je vedena pověřeným pracovníkem OVV.  Podání je možné předat osobně na podatelnu MěÚ nebo ústně – sepsáním záznamu na kterémkoliv pracovišti MěÚ. Záznam je na přání podávajícího povinen sepsat každý zaměstnanec MěÚ. Po sepsání jej předloží podávajícímu ke kontrole správnosti a podepsání. Podání pak postupuje bezodkladně k zapsání do centrální evidence stížností. Požádá-li o to stěžovatel, je nutné sepsat záznam i tehdy, jestliže vyřízení stížností náleží do působnosti jiné organizace.
  2. U podání došlých poštou je vedoucí pracoviště MěÚ i funkcionář samosprávy, na kterého bylo podání adresováno,  povinen tato předat ihned příslušnému pracovníkovi OVV.
  3. Příslušný pracovník OVV potvrdí písemně příjem podání. U osobně doručených podání ihned při převzetí, u došlých poštou do pěti dnů ode dne doručení.
  4. Příslušný pracovník OVV ke každému podání vyplní tzv. spisový obal, který se stává jeho součástí. (viz příloha).

Článek III.
Vyřizování stížností

  1. Příslušný pracovník OVV stanoví postup řešení. Podání postoupí příslušnému pracovišti, do jehož působnosti předmět podání náleží, nebo ho řeší sám v součinnosti s vedoucími jednotlivých pracovišť. Je nepřípustné postupovat stížnost k vyřízení pracovištím, proti kterým stížnost směřuje.
  2. Podání musí být vyřízeno nejpozději do 30 dnů ode dne, kdy bylo MěÚ doručeno. Tuto lhůtu lze překročit jen ve výjimečných případech a se souhlasem tajemníka úřadu, popř. starosty.  Žádost o prodloužení lhůty  podává vedoucí pracoviště, kterému bylo podání postoupeno k vyřízení a je nutné projednat ji  nejpozději 25 dní od doručení podání. S důvody pro překročení lhůty musí být stěžovatel seznámen v době stanovené pro vyřízení stížnosti.
  3. Vedoucí pracovišť, kterým bylo podání postoupeno, jsou povinni ve lhůtě stanovené v čl. III, bodu 2  zaslat zprávu o jejím vyřízení  stěžovateli a její opis předat pověřenému pracovníkovi OVV. Pokud bude podání oprávněné, budou přijata opatření potřebná k odstranění zjištěných závad. Bez ohledu na oprávněnost podání bude stěžovatel informován o výsledku šetření.
  4. Opakované stížnosti, které neobsahují žádné nové skutečnosti, není nutné  prošetřovat.
  5. Pověřený pracovník OVV zpracuje pololetně přehled o přijatých, vyřízených, oprávněných i neoprávněných podáních a u oprávněných informaci o přijatých opatřeních a jejich účinnosti. Tuto zprávu předkládá tajemníkovi úřadu, který s ní  seznámí RMM na jejím nejbližším zasedání.
  6. Plnění nápravných opatření, zejména dodržování určených termínů bude sledovat pracovník interního auditu.

Článek IV.
Závěrečná ustanovení

Pravidla nabývají účinnosti dnem schválení Radou Města Milevska.

 

      Mgr. Ivana Stráská                                                                               JUDr. Oldřich Kofroň
Starostka Města Milevska                                                               místostarosta Města Milevska