Vyřizování a podávání stížností sociálně-právní ochrany dětí
OSPOD se při výkonu agendy zabývá všemi podáními občanů nebo právnických osob, které v písemné, ústní či elektronické formě obdrží.
Stížností se rozumí podání, které poukazuje na nevhodné chování zaměstnanců nebo na nesprávný postup OSPOD.
Kdo stížnost vyřizuje a eviduje
stížnost je vyřizována v souladu se zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, eviduje ji a vyřizuje útvar tajemníka MěÚ. Z úseku SPOD jsou tomuto útvaru poskytnuty podklady, na základě kterých je stížnost vyřizována.
Co by měla stížnost obsahovat
- jméno, příjmení, bydliště stěžovatele, u právnické osoby název, sídlo a osobu oprávněnou jejím jménem jednat (vhodné je uvést též telefon),
- popis podstatných okolností problému,
- čeho se stěžovatel domáhá, případně která jeho práva byla porušena a jakým způsobem, včetně sdělení, zda byla tato záležitost předložena také jinému orgánu a s jakým výsledkem,
- označení úřadu či úřadů, vůči nimž stížnost směřuje,
- doklad o tom, že úřad, jehož se stížnost týká, stěžovatel neúspěšně sám vyzval k nápravě; pokud bylo v dané záležitosti vydáno nějaké správní rozhodnutí, je třeba, aby stěžovatel přiložil jeho kopii,
- co stěžovatel požaduje a jaký postup řešení navrhuje,
- kopie dokumentů, které se záležitostí souvisejí a obsahují důležité informace.
Na co si např. lze v rámci činnosti OSPOD stěžovat
- na nevhodné chování zaměstnanců,
- na nevhodný úřední postup,
- na nedostatečné nebo žádné poučení o právech,
- na nedodržování právních předpisů,
- na nečinnost,
- na podjatost zaměstnanců nebo OSPOD .
Jakým způsobem můžete stížnost podat
Písemně - formou vlastního dopisu, odeslaném poštou na adresu: Městský úřad Milevsko, nám. E. Beneše 420, 399 01 Milevsko, v němž vylíčíte podstatu svého problému. Stížnost včetně příloh je možné poslat i na technickém nosiči dat CD, DVD (technický nosič bude součástí písemného podání).
Elektronickou poštou - podání je opatřeno elektronickým podpisem (včetně poskytovatele certifikačních služeb) e-mailem zaslaným na adresu epodatelna@milevsko-mesto.cz s vylíčením podstaty problému. Maximální velikost e-mailové zprávy včetně příloh je 8 MB.
Datovou schránkou - prostřednictvím informačního systému datových schránek provozovaného Českou poštou, s. p., ID datové schránky ID Městského úřadu v Milevsku je 8kabvcx. Datová zpráva může obsahovat vlastní dopis obsahující důležité informace o problému a přílohy. Celková velikost zprávy včetně příloh může být maximálně 8 MB.
Osobně doručit do podatelny Městského úřadu Milevsko, nám. E. Beneše 420, Milevsko, lze v pondělí a ve středu v době 8:00 – 11:30 hod a 12:30 – 17.00 hod., v úterý v době 8:00 – 11:30 a 12:30 – 14:30 hod., ve čtvrtek a v pátek v době 8:00 – 11:30 a 12:30 – 15:00 hod. Tímto způsobem je možné doručit stížnost i s přílohami nejen písemně, ale také na technickém nosiči dat, který je přílohou písemného podání. Pracovnice podatelny Vám na Vaši žádost potvrdí převzetí.
Osobně podat do protokolu - v pracovní dny a v pracovní době se můžete dostavit na Odbor sociálních věcí, oddělení sociálně-právní ochrany dětí, kde s Vámi podnět sepíší a také Vám vysvětlí další možný postup řešení problému.
Vyřízení stížností a opatření k nápravě
- Příjemce stížnosti je povinen věc prošetřit a do 60 dnů ode dne doručení stížnosti Vás písemně vyrozumět o vyřízení stížnosti, výsledku šetření stížnosti a o přijatých opatřeních k nápravě.
- Ve vyřízení stížnosti je uvedeno, zda byla stížnost jako celek, resp. její jednotlivé části důvodná, částečně důvodná nebo nedůvodná, byla-li stížnost shledána důvodnou nebo částečně důvodnou.
- Vyřízení stížnosti obsahuje i poučení o možnosti podat podnět k přešetření způsobu vyřízení stížnosti.
Přešetření způsobu vyřízení stížností
- Máte-li za to, že stížnost nebyla řádně vyřízena, můžete požádat nadřízený správní orgán, aby přešetřil způsob vyřízení stížnosti.
- Nadřízeným správním orgánem Městského úřadu Milevsko v rámci přenesené působnosti je Krajský úřad Jihočeského kraje.